21 yaşında kurduğu Cosmed 9. yılında 900 gence eğitim desteği verecek - Deren Öztürk



Sanayi kimyasalları üreten bir babanın kızı Deren Öztürk Mataracı… Yaşıtları gibi üniversite sıralarına hazırlanırken bir yandan da hayalini kurduğu iş fikrini kafasında olgunlaştırmaya başlamış. 21 yaşında ise dermokozmetik alanında faaliyet gösteren yerli marka Cosmed’i kurmuş. Aile içi girişimciliğin başarılı örneği olan Cosmed bugün saç, cilt, vücut ve güneş koruması alanlarında 58 ürünle dünya devlerine kafa tutacak büyüklüğe ulaşmış durumda. Marka dokuzuncu yılında gençlerin eğitimine destek olarak başarısını kutlama kararı aldı. Markanın kurucusu ve genel müdürü Deren Öztürk Mataracı’yla Cosmed’i ve sosyal sorumluluk projesinin detaylarını konuştuk…

Çok genç bir yaşta, yerli bir markayla üstelik de kozmetik alanında girişimciliğe başlamak büyük cesaret!

Başlarken bunun ne kadar zorlu bir yolculuk olacağını tahmin ediyorduk ama yaşaması bambaşka bir duygu… Markanın kuruluş hayali bu dokuz yıldan da çok öncesine dayanıyor. 2005 yılında 16 yaşındayken kurmuş olduğum bir hayalle başladı bugüne geldi Cosmed. Bir dönem ödevi hazırlar gibi babamı kozmetik sektörü ile ilgili ikna etmeye çalıştığımı hatırlıyorum. 20 yıllık sanayi kimyasalları üreticisi bir kimya şirketi için yeni bir iş alanıydı kozmetik, bugün adı aile içi girişimcilik olarak telaffuz ediliyor.

Tüm süreçlerini tamamlayarak 2009 yılında marka yolculuğunda ilk adımı attık. Dermokozmetik alanında yapılandırdığımız Cosmed’le, “Ülkemizde de yerli ve kaliteli bakım ürünleri yapılabilir” iddiasını kanıtlamaktı hedefimiz. Dört yıllık bir Ar-Ge çalışması sonucunda ürünler ortaya çıktı. Biz onlarca yabancı markanın bulunduğu bir pazarda Türk markası yaratmaya çalışıyoruz…

Bir kadın girişimci olarak bu yolculukta ne gibi zorluklarla karşılaştınız?

Üretimin ve ticaretin her aşamasında “erkek bilir” algısıyla karşılaştım ve hala karşılaşmaya devam ediyorum. “En iyi pazarlığı erkek yapar, kadınlar karlılık hesabını bilmez, ihracat ancak çantayı eline alıp çıkmakla olur” gibi mitler karşımıza çıktı hala çıkmaya da devam ediyor. Kadın olmamın yanında buna ek olarak genç yaşta olmam da iş çevrem açısından zorlayıcıydı. Yaşım 21’di. O yaşta fikirleriniz, görüşleriniz, planlarınız çok da ciddiye alınmıyor. Üstelik bir de üzerime patronun kızı imajı giydirilmişti. Bu ön yargıyı kırmak için yaklaşık iki sene soluksuz çalıştım, ilk andan itibaren sahaya indim, ürünlerimizin satıldığı eczaneleri teker teker ziyaret ettim. Ve bugün bakıyorum ki artık herkesin hem bana hem de markama inançları tam, tüm ön yargılar yıkılmış durumda… 

Markayı buralara getirmede size itici güç sağlayan kişiler, hikayeler var mı?

Markanın bugünlere gelmesinin arkasında iki önemli faktör var; ilki ön yargılar, ikincisi ise her türlü önyargıya, eleştiriye ve olumsuzluklara rağmen markamıza güvenerek azimle çalışan değerli ekip arkadaşlarım. Olmazlar, yapamazsınızlar bizi olacağını ve yapabildiğimizi göstermek konusunda motive etti. Ekip arkadaşlarım olmasaydı da sadece bir hayal olarak kalırdık, yaşayan bir marka haline gelemezdik.

Geçtiğimiz sene üniversitelerde vaka kitabı olarak da okutulan Formül Sosunda isimli kitabın içinde hikayelerimizle yer aldık, her yılımız ayrı hikayelerle dolu. Ve o hikayeler iyi ki de varlar… Mutluluklar, kutlamalar, üzüntüler, stresler, heyecanlar… Her biri iyi ki oldu, iyi ki yaşandı, bugünlere gelebilmemizin sebebi onlar…

Markanın ulaştığı büyüklük nedir?

Her yeni yıl bizi geliştirdi, büyüttü, birçok şey öğretti. 20 ürünle başladığımız hikayemize 58 ürünle devam ediyoruz. Türkiye genelinde 900’ün üzerinde dermatoloğun tavsiye ettiği, 1250 bayii eczanede ve 100 Watsons mağazasında satılan bir marka yarattık. Son iki senedir ihracat çalışmalarına ağırlık verdik, ülkemizde yarattığımız değeri dünyaya yayma vakti geldi. Türkiye’de yarattığımız hikâyeyi dünyaya anlatmak ve uluslararası arenada gururla ilerleyen bir marka haline gelmek de hedeflerimizden biri.

9’uncu yılı 900 çocuğa eğitim desteği vererek kutluyorsunuz. Sosyal sorumluluk projenizi anlatır mısınız, eğitimi seçmenizin özel bir anlamı var mı?

9’uncu yılımıza özel olarak, 9 influencer ile bir araya geldik. Melodi Elbirliler, Gökçe Yıldırım, Gamze Biran, Simla Canpolat, Deniz Özpınar, Gülnihal Eren, Damla Kalaycık, Damla Altun ve Deniz Poyrazoğlu seçmiş oldukları 9 ürünümüzün kutusunu yeniden tasarladı. Kasım ayında yaptığımız doğum günü partimizde de bu ürünlerin tanıtımını yaptık. Bu ürünlerin satışından elde edilen gelirin bir kısmıyla Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’na bağışta bulunarak 900 öğrencinin bir senelik eğitim masrafını karşılayacağız. Bu proje ile ürünleri tasarlarken içine neşe ve sevgi katarak çocuklarımızın geleceklerine katkıda bulunmayı amaçladık.

9 yaşına girdiğimiz bu sene, sosyal sorumluluk bilinciyle geleceğimiz olan çocukların eğitimine katkıda bulunmak istedik. Cosmed ailesi olarak gençlerin eğitimine destek olmaktan gurur duyuyoruz. Eğitim alanında bir sosyal sorumluluk projesi yapmamızın nedeni de, eğitime yapılan yatırımın geleceğe yapılan yatırım olduğunu düşünmemizden geliyor. Genç beyinleri donanımlı hale getirerek üretmelerini sağlamak kadar değerli bir şey yok. Bir insanın kendine yapabileceği en büyük yatırım eğitimdir. Bunu kendi tecrübelerimden de biliyorum ve bu yüzden daha çok çocuğun ve gencin eğitime ulaşabilmesi için bu tür projeleri hayata geçirmeye çalışıyoruz.

https://kadinmakami.com/21-yasinda-kurdugu-cosmed-9-yilinda-900-gence-egitim-destegi-verecek/?fbclid=IwAR2IgoH4Fe1DJDk-NUcH6O4ZTCOxeiLREslKzFBlFFbbNcLwUePGsVTCl14 sayfasından alınmıştır.